Distribuţie Oltenia investește peste 2 milioane de lei în două dispecerate noi, de rezervă, care vor fi finalizate în iunie
Dispeceratele de rezervă vor completa schema de proiecte digitale care îmbunătățesc experiența consumatorilor de energie din Oltenia și parțial Muntenia (Argeș și Teleorman), cu impact direct în reducerea timpului mediu de remediere a incidentelor și deranjamentelor. În plus, până la finalul anului, Distribuție Oltenia va implementa tehnologie nouă pentru o parte din stațiile de lucru ale dispecerilor săi, dar și în soluția de telecomunicație voce folosită în gestionarea evenimentelor din rețea și în managementul deranjamentelor către echipele operative de teren. Această investiție este strâns conectată cu dezvoltarea continuă a sistemului SCADA și cu implementarea proiectului strategic ADMS (76 milioane lei) care promite o rețea inteligentă de distribuție.
Ce presupune activitatea de dispecerizare și de ce e importantă o rețea inteligentă de distribuție?
Activitatea de dispecerizare asigură securitatea și continuitatea alimentării cu energie electrică a consumatorilor. Practic, în dispecerate sunt înregistrate toate solicitările de intervenție în cazul unor deficiențe apărute în rețeaua electrică și tot de aici sunt coordonate echipele operative.
În cazul Distribuție Energie Oltenia, activitatea de dispecerizare se realizează în 2 puncte centrale de dispecerizare, localizate în Craiova și Pitești, la care se vor adăuga 3 locații de rezervă.
Misiunea de a aduce energia electrică în casele consumatorilor este asigurată de o echipă de 65 de dispeceri care lucrează în ture de 24h/ 7 zile. În condițiile impuse de pandemia COVID-19, Distribuție Oltenia le-a asigurat dispecerilor săi posibilitatea de a lucra izolați în camerele de comandă (pentru dispecerizarea rețelei de înaltă și medie tensiune), iar dispecerizarea deranjamentelor pentru joasă tensiune (adică pentru consumatorii casnici/ finali) a putut fi efectuată din telemuncă. În plus și în cazul dispeceratelor de rezervă, vor putea fi asigurate și condițiile propice pentru izolarea dispecerilor la locul de muncă, în caz de necesitate.
Beneficii pentru consumatori:Beneficii pentru consumatori:
√ timp redus de preluare a incidentelor și deranjamentelor din rețea
√ localizarea mai precisă a zonelor de defect și distribuirea acestora către cele mai apropiate echipe operative
√ remedierea mai rapidă a deficiențelor electrice și reluarea alimentării cu energie electrică a consumatorilor.
Ce tip de tehnologie se va regăsi în dispeceratele derezervă DEO?
Dispeceratele DEO sunt dotate cu:
- sistem SCADA cu alocare flexibilă. Totodată, gradul ridicat de integrare în SCADA a rețelei DEO (107 stații de transformare modernizate și integrate dintr-un total de 144, peste 1500 de echipamente de câmp de comutație, puncte de alimentare și posturi de transformare) reduce timpul dedicat manevrelor efectuate de dispeceri pentru retragerea din exploatare a instalațiilor în situația întreruperilor planificate, precum și în cazul remedierii deficiențelor electrice la apariția întreruperilor neprevăzute.
- sisteme de telecomunicație și înregistrare voce moderne.
Pentru consumatorii de energie, acest lucru înseamnă o gestionare mai bună a întreruperilor planificate, dar și a celor accidentale, datorită sistemelor implementate sau în curs de implementare care includ monitorizarea permanentă și capacitatea rețelei electrice de a autoizola defectele. În acest sens, disconfortul cauzat de întreruperile în alimentarea cu energie electrică este mult mai redus, cu îmbunătățiri continue și semnificative.
Distribuție Oltenia continuă investițiile din fonduri proprii sau fonduri europene pentru transformarea rețelei electrice într-una SMART.
Furnizorul de energie electrică și gaze naturale le reamintește clienților săi că orice persoană care pretinde a fi angajat al companiei trebuie să prezinte dovada acestui fapt înainte de a le presta orice fel de servicii.
Cu ocazia Lunii Europene a Diversității , cei peste 1800 de angajați CEZ, dar și membrii comunității sunt invitați să descopere lumea din perspectiva diversității, în toate formele sale. Sub emblema “Energia Diversității”, noua platformă va oferi vizibilitate pentru diferitele aspecte ale diversității, prezentând săptămânal povești și proiecte derulate de companie, precum și reușite personale sau profesionale ale angajaților CEZ.
Al 4-lea an de susținere CEZ pentru CODE Kids începe de Ziua Europei, cu gândul spre un viitor verde, tehnologie și educație la standarde europene
În luna mai, parteneriatul stabilit între CEZ și Narada a ajuns la Școala Gimnazială “Regele Mihai I” Drobeta Turnu Severin pentru soluționarea a 2 alerte: reabilitarea bibliotecii distruse de inundații și dotarea acesteia cu volume noi și echipamente digitale. În rolurile principale au rămas și angajații CEZ, prezenți în calitate de voluntari pentru a dărui o nouă înfățișare spațiului de învățare.
CEZ, alături de partenerii săi, sădește energie verde pentru viitor, în valoare de 15 000 euro, în gospodăriile unor mici fermieri din județele Dolj și Olt
Pentru al treilea an consecutiv, CEZ își implică partenerii de afaceri în sprijinul comunității pe care o deservește. De această dată, susținerea lor se traduce prin montarea de panouri fotovoltaice pentru două gospodării de fermieri din Dolj și Olt.
Ca urmare a parteneriatului CEZ și Narada, anunțat la începutul anului, compania a soluționat deja prima alertă din cele 5 promise. Inițiativele nu vor implica doar partea financiară, ci și #energiapentrubine a tuturor angajaților CEZ.
Sănătatea-i pe #primulloc este apelul adresat femeilor din comunitate, într-o inițiativă marca CEZ și Fundația Renașterea
În perioada 08 martie – 08 aprilie 2022, femeile din comuna Daneți, județul Dolj, vor beneficia de 500 de teste gratuite Babeș – Papanicolau în cadrul unei unități de diagnostic mobil, datorită unei campanii pe care CEZ a desfășurat-o împreună cu partenerele de afaceri. Programările pentru testare pot fi efectuate la numărul de telefon 0756 713 652.
Distribuție Oltenia continuă investițiile în rețea, pe fonduri europene: 76 milioane de lei pentru o rețea inteligentă de distribuție
Episodul 2 cu #energiepentrubine: în 2021, CEZ a investit peste 226 000 lei în proiecte de sănătate și wellbeing pentru comunitate
Odată cu sfârșitul iernii, agricultorii încep să își pregătească terenurile pentru o nouă recoltă, iar una din metodele folosite este arderea vegetației uscate. Este esențial ca acest procedeu să se efectueze în urma obținerii permisului de lucru cu focul și respectând câteva reguli pentru a evita accidentele.
Timp de remediere a deranjamentelor electrice cu aproape 10% mai scurt în 2021 datorită sistemului informatic MWM implementat de Distribuție Oltenia
În 2021, CEZ a alimentat comunitatea locală cu #energiepentrubine prin proiecte de voluntariat și CSR de peste 2 milioane de lei, din care peste 850 000 lei în inițiative verzi
Investiția CEZ a însemnat implementarea unor proiecte emblemă, dar și a unor inițiative noi cu scopul consolidării unor domenii strategice precum sănătate și wellbeing, educație, dezvoltare regională și mediu.
Episodul 1. Grijă pentru mediu și peste 850 000 lei investiți în 2021, în:
✓ 9 sisteme de panouri fotovoltaice pentru 9 licee din aria operațională CEZ, de care se bucură peste 3000 de elevi și profesori, dar și generațiile viitoare de elevi.
În 2022, așteptările pentru aceste sisteme sunt:
- să producă ~ 200.000 kWh de energie verde și să reducă emisiile de CO2 cu ~ 60.000 kg;
- să economisească ~ 175.000 lei și să reducă cu ~ 30%consumul de energie din rețea, în contextul unui program școlar normal. Mai multe detalii despre inițiativă pot fi regăsite AICI.
✓ Energie verde gratuită timp de 6 luni pentru Palatul Copiilor Alexandria, ca urmare a rezultatului concursului Green Challenge prin care fanii Neversea, au avut ocazia să compună melodii inspirate de sunetele Parcului Eolian CEZ. Melodiile create au generat un total de 50 MW de energie verde. Informații și detalii AICI.
✓ Sponsorizarea inițiativei Adăpost cu energie (derivată din implicarea furnizorului CEZ Vânzare în proiectul Social Watt), în urma căreia 15 locuințe din Târgu Jiu au devenit mai eficiente energetic.
Proiectul a presupus dotarea cu electrocasnice moderne și eficiente energetic a locuințelor unor copii proveniți din familii monoparentale, îmbunătățind astfel condițiile de viață ale acestora.
Povestea proiectului poate fi urmărită AICI.
Ce urmează?
“Grija pentru mediu este o preocupare permanentă pentru noi. Vom continua să sprijinim și să promovăm proiectele pro #energieverde și eficiență energetică, vom consolida parteneriatul și implicarea în proiectul SocialWatt și vom căuta să depășim rezultatele de până acum”, a declarat Ondrej Safar, CEO CEZ România.
Lista inițiativelor cu #energiepentrubine ale Grupului CEZ în România este mai amplă, iar detalii pot fi regăsite la
https://www.facebook.com/energiepentrubine
Vor urma episoade noi cu multă #energiepentrubine din zona de dezvoltare regională, educație, sănătate și wellbeing.
Distribuție Oltenia pune la dispoziția furnizorilor de energie electrică o platformă online pentru acces permanent la istoricul de consum al clienților din Oltenia
Soluția tehnică ajută furnizorii să consulte oricând istoricul de consum al clienților lor, având acces la cantitățile lunare reale de consum rezultate din citirea aparatelor de măsură. Beneficiul major pentru clienții de energie electrică este că atât furnizorii cât și Distribuție Oltenia pot sesiza cu mai multă ușurință cazurile în care există diferențe mari între consumul real și cel estimat de energie de la un loc de consum. Rezultatul final vizat este diminuarea diferențelor dintre valorile facturilor de estimat și cele de regularizare și reducerea impactului financiar pentru utilizatorii finali (clienții casnici și non casnici).